Arbetsuppgifter
- Att med utgångspunkt från projektets budget och företagets policy driva projektet för att uppnå bästa möjliga lönsamhet med avsikt på planering och inköp.
- Kontinuerligt följa upp projektet med avsikt på personal, problemlösning, material och timmar och i god tid vidta nödvändiga åtgärder gemensamt med projektledaren.
- Delta vid projektgenomgång vid uppstart och avslut av projekt.
- Läsa på projektdokument som gäller enligt kontrakt med beställaren.
- Leda personal på arbetsplatsen så att en optimal planering uppnås i projekten.
- Säkerställa att företagets ledningssystem för inköp och produktion samt processer med egenkontroller och arbetsmiljöplaner efterlevs bland egen personal.
- Avrop av materialinköp allt efter projektets tidplan.
Befogenhet
- Ansvara för att rätt personal med rätt kompetens används i den dagliga verksamheten.
- Ansvar för mindre projektinköp, samt större inköp gemensamt med projektledaren för projektet.
Önskad kompetens/erfarenhet
- Arbetat som ledande montör på större entreprenader med en ordervolym på 5 milj. kronor eller mer under minst en 5 års period.
- Ha erfarenhet av entreprenadjuridik och mycket goda kunskaper inom projektekonomi.
- Gott affärsmannaskap och omfattande branschkännedom.
- Alltid ha ett positivt seende på eventuella hinder som dagligen kan dyka upp, meddela detta i tid till beställaren innan åtgärd.
- Social kompetens, stark, tydlig samt drivande i sitt ledarskap på arbetsplatsen.
- Bra på att skapa relationer och har ett gott nätverk och kunna delta i ekonomiska möten med beställaren.